از نوزده بازیکنی که اخیرا اولین بازیِ ملی‌شان برایِ انگلیس را تجربه کرده‌اند، یازده نفر شاگردانِ موریسیو پوچتینو در ساوتهمپتون و تاتنهام بوده‌اند.
کد خبر: ۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷        27 March 2016
گزارش روز - تحريريه اطلس خبر | از نوزده بازیکنی که اخیرا اولین بازیِ ملی‌شان برایِ انگلیس را تجربه کرده‌اند، یازده نفر شاگردانِ موریسیو پوچتینو در ساوتهمپتون و تاتنهام بوده‌اند.
دني رز با نمايش قابل قبولي كه مقابل ژرمن‌ها داشت نشان داد مهره قابل اعتمادي براي هاجسون در يورو 2016 خواهد بود. روي هاجسون تركيب اصلي 11 نفره تيمش مقابل آلمان را با 4 بازيكن تاتنهام به زمين فرستاد تا علاوه بر هماهنگی نيمي از بازيكنان ملی‌پوش، جوانگرايی در تيمش را تقويت كند. دنی رز در دفاع چپ، اريك داير و دلی علی در خط ميانی و هری كين در خط حمله 4 بازيكن ذكر شده هستند.كين گل اول انگليس را به زيبايي هرچه تمام تر وارد دروازه نوير كرد. علی جدا از دروازه خالی كه از دست داد اما ميانه ميدان را به خوبی كنترل كرد و اجازه بازيسازی به هافبك‌های خلاق آلمان را نداد. اريك داير گل سوم انگليس را در دقيقه 91 به ثمر رساند تا اعتماد به نفس بالای خودش را به رخ آلمان‌ها در برلين بكشاند. اين بازيكن به خوبی روی سر آندره شورله به هوا پريد و با يك ضربه سر گل برتری تيمش را به ثمر رساند. . گلِ دوم انگلیس را هم ناتانیال کلاین، شاگرد سابق پوچتینو در ساوتهمپتون برای جیمی واردی ساخت تا پدیده‌ی این فصل لیگ برتر اولین گل ملی‌اش را با پشت پایی زیرکانه به مانوئل نویر بزند.
بازگشت سه‌شيرها اين بار خاص‌تر از هميشه
در شبی که وین رونی با توئیتی پیروزی را به هم‌تیمی‌هایش تبریک گفت، سوال بزرگی در سر روی هاجسون چرخید. حتی اگر رونی از مصدومیت بازگردد آیا جایی برایش در ترکیبِ اصلی خواهد بود؟ سابقه‌ی رونی نشان داده که همیشه چند هفته بعد از بازگشت از مصدومیت فرصت می‌خواهد تا به فرم خوبش برسد. اما حتی بهترین فرم رونی در این فصل فاصله‌ی زیادی با هری کین داشته است. اگر انگلیس با یک مهاجم بازی کند، کین باید گزینه‌ی اول خط حمله باشد. هاجسون با داشتن دنی ولبک دوباره آماده شده و دنیل استوریجی که فعلا مصدوم نمی‌شود، پشتوانه‌ی خوبی برای کین در خط حمله دارد. و البته از جیمی واردی چطور می‌شود گذشت؟ واردی در بازی‌هایی که انگلیس مجبور است فوتبالی دفاعی، واکنشی و ضدحمله‌ای بازی کند با سرعت و انرژیِ خودش اسلحه‌ی مرگباری است و می‌تواند برگ برنده‌ی هاجسون در بازی‌های حذفی یورو باشد. تمام این گزینه‌ها شک و تردید درباره‌ی حضور وين رونی در خط حمله را بیشتر می‌کند. شاید یک راه حل عقب بردن رکورددار گل تاریخ تیم ملی و قرار دادنش در پست شماره‌ی 10، اگر انگلیس 1-3-2-4 بازی کند، یا حتی قراردادنش کنار اریک دایر به عنوان بازی‌ساز عقب زمین باشد. راه حل دیگر البته نیمکت‌نشین کردن کاپیتان است.
بازگشت سه‌شيرها اين بار خاص‌تر از هميشه
بعد از جام جهانی فاجعه‌بار انگلیس، رکورد روی هاجسون حالا به 14 برد، 2 مساوی، و تنها یک شکست، مقابلِ اسپانیا، رسیده است. بازگشت دراماتیک سه‌شیرها مقابل قهرمان جهان جو مثبت و خوشبینانه‌ای در انگلیس ساخته است. شايد در حال حاضر تنها نگراني هواداران انگليس اين است كه سه شيرها معمولا تا پيش از آغاز رقابتی بين‌المللی نتايج قابل قبولی كسب می‌كنند اما سرانجام چيزی جز حذف عائدشان نمی‌شود!
 البته نبايد از تعويض‌های آزمايشی يواخيم لو در اين مسابقه گذشت كه تاثير بسزايي در بازگشت شاگردان هاجسون به مسابقه داشت. يواخيم لو در نيمه دوم سعی كرد بازيكنانی را به زمين بفرستد كه در پست‌های جديد تست شوند! شايد اگر اين مسابقه در يورو 2016 برگزار شده بود، يواخيم لو هيچوقت دو دفاع وسط خود را حين مسابقه عوض نمی‌كرد اما لو با اين تعويض‌ها نتيجه را فدای شناسايی بازيكنان آزمايشی تيمش كرد تا در يورو 2016 با بهترين نفرات راهی فرانسه شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: